Tuesday, December 30, 2008

mereka mahu tahu tentang saya.

dua orang perempuan nakal dan seorang jejaka tembak saya . saya baek, jadi saya buat. :)

Here are the rules ;

1. List these rules on your blog.
2. Share 7 facts about yourself on your blog.
3. Tag 10 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blog.
4. Link the person who tagged you.
5. Leave a comment for each blogger.
6.You are not allowed to tag back the person who tagged you.


7 facts about me??
- saya sangat suka kawan dengan perempuan, sangat sangat suka!
- saya suka gelak. kuat kuat. note : kuat kuat.
- saya suka apa apa sahaja yang berunsurkan kafein.
- saya cuma akan order neslo dan bihun sup kalau pergi ke mana mana kafe UTP
- saya suka oren, tapi barang saya ada satu je yang kaler oren.
- saya kurang suka pink, tapi saya punyai banyak barang berwarna pink. :)
- saya cuma menangis bila tak dapat makanan yang diidamkan. :)

01. what is the most important thing in your life ?
diri saya sendiri, keluarga, suami, anak anak kawan kawan. benda paling penting pula adalah kertas yang dipanggil duet, wang, money, moolah. :)

02. what is the last thing you bought with your own money?
kasut yang saya nampak macam cantik, tapi bila dah beli, rasa macam nak pulangkan balik.

03. where do you wish to get married ?
*blushing* oh malu! :P saya nak kahwin di hotel, akad nikah kat masjid lah. mulia sikit.

04. how old do you think you will get permanently owned by your lover ?
tanya ibu saya. saya mintak tolong ibu saya carikan calon. :P

05. are you in love ?
dengan noh, yes. dengan liyana jasmay, yes. dengan willy wonka, yes. :D

06. where was the last restaurant you had dinner at ?
Aroma Ikan Bakar, dekat Pantai Jeram. ikan fresh yang sedap :) kerang bakar dia meletop!

07. name the latest book you bought ?
saya dah lama tak beli buku. :P

08. what is your full name ?
mireya b.

09. do you prefer mother or father?
saya tak pilih kasih.

10. name a person that you really wish to meet in your real life for the first time?
noh dan johnny depp dan amen <----- yang ni bukan artis. hahaha. :P

11. christina or britney?
liyana jasmay!

12. do you do your own laundry?
sebab tu saya sayang dengan my darling mesin basuh.

13. the most exciting place you want to go?
tiada tempat yang saya rasa teruja sangat nak pergi, tanpa duit yang juta-jutaan. oh ya, saya rasa milan itu menarik. :)

14. hugs or kisses
saya suka kisses kerana boleh makan. :) saya juga suka dicium di pipi oleh orang orang yang saya sayangi. XY excluded except dad and adekk.

15. point out five things about the person who tagged you
anis : putih, belajar ICT di UTP, orang kedah, merupakan kawan kepada kawan, kepada kawan saya punya kawan, kawan dengan don!
elya : coursemate, elya suka bercakap, elya sentiasa happy!, elya pakai spek, elya rawkz!

16. eight things i’m passionate about
- saya sentiasa suka dengan internet.
- saya juga suka dengan music. music yang enak untuk telinga saya sahajalah. :)
- perempuan perempuan cantekk. :)
- saya suka kasut, heels, sneakers, pumps, flip flop, anything as long as it is called kasut. :)
- duet yang banyak dan berjuta-jutaan! :p
- t-shirts and tees and dresses and girls' accessories. maaf lah ye, saya perempuan biasa. :)
- saya gemar berfoya-foya. :)
- saya gilakan cardigans. :)

17. eight books i have read recently
- roald dahl stories. maaf siti rosma, saya terlupa pulangkan kembali buku kamu. :)
- surat khabar yang ayah saya beli setiap hari untuk kami sekeluarga baca. terima kaseh, ayah. :)

18. eight songs i’ve been listening over and over again
- let me go - mocca
- i remember - mocca
- secret - the pierces
- chenta eletrik - sasuka
- secret admirer - mocca
- on the night like this - mocca
- bird song - prana
- ramalama bang bang - roisin murphy

19. eight things i learned this year
- orang yang muka baek, tak semestinya baek.
- susah betul untuk jatuh hati pada orang. ohh!
- orang yang nampak garang dan jahat adalah lebih baek dari mereka yang nampak baek.
- gedik tak boleh didefinisikan dari segi pakaian seseorang.
- untuk mendapatkan seorang boyfriend, anda perlu lah kelihatan baek, lemah lembut, dan mudah mesra, serta banyak bercakap.
- i am sexually confused.
- sesungguhnya, jejaka psiko sangatlah tidak menawan kalbu. malah, menakutkan dan menyakitkan hati.
- saya masih tertarik dengan jejaka yang kurus kering, tinggi, dan memakai spek old skool. noh is an exception. :P

20. 10 persons you tag
no one, thank you.


tag kedua ini, saya syok sendiri. saya rasa saya lah mira yang dimaksudkan. tapi, mungkin ya, mungkin tidak. sebab saya perasan, jadi saya mahu buat tag ini. :)

tagged by jack

1. Senaraikan 10 perkara tentang org yg tag kamu
- dia seorang lelaki.
- dia sangatlah menyayangi, mengasihi, dan mencintai kekasehnya, pada pendapat saya lah.
- freshly graduate engineer.
- sedang mengambil master di UTP.
- memiliki sebuah kereta. hijau kalau tak silap saya.
- sangat bijak mengatur ayat dan bahasa. oh, beliau sungguh sastera sekali!
- lebih gemar menggunakan nama jack,berbanding nama sebenar. saya tak pernah tanya kenapa.
- bila berchatting, dia gila juga rupanya.
- dia kata dia bakal mengajar course saya tahun hadapan. betul kah?
- he's good in rhyme! sangat jealous bila dia boleh buat rhyme dengan senang!

2. Tuliskan novel kegemaran kamu
- pei pan - ramli awang mursyid
- cincin permata biru
- can you keep a secret
- obsesi
- roald dahls stories - roald dahl

3. Listkan 5 bende yang kamu sayang (bukan org)
- mr lappy top[less], my presario yang cool. :)
- mr bear, kamu adalah satu satunya.
- incek converse high cut leather saya. muah muah muah!
- so far, incek pink SE Z610i is included dalam senarai walau dia sudah saya lempar dan jatuhkan berkali kali sehingga lukanya tak mahu sembuh.
- kertas bernama wang. saya sangat sayangkan beliau!

4. Who I want to tag
tiada sesiapa, terima kasih bertanya. :)

4 comments:

Mohamad Nazmi Zaidi said...

so you're jealous of me, really?
of all my words and whuttadily?
oh relax, all u need is just some time,
for you to be able to kick and rhyme,
but ouh well since today i am just happy,
as compared to the days when i was crappy,
i write you this, that i hope read,
because i just wanna make ur day,
even just for a bit.

=D

Mireya said...

see!
me so jealous again!

hahaha.
tenkiuuu~

i'll learn to rhyme.
soon.
:P

Anonymous said...

yosh...roald dahl itu rock tahu!!!kenapa dia sudah mati??kenapa dia x hdop pada zaman saya hidop???owh...saya mahu jumpa dia dan sedut otak gla²nya itu!!!

Mireya said...

hahah.
sudah sampai ajalnya barangkali.
:P

tapi, naseb baek ada karya dari beliau yg boleh kta baca.

yaw! :P