Monday, April 7, 2008

hari ni last episode of ghost. agak berjaya la jugak dy nk uat twist kt akhir citer tuh..bguih2...tp kn, aku bkn nk citer ttg citer ghost nih sebenarnye. aku nk citer tntg drama alternatif melayu sekarang, i mean citer2 mcm elly, gol n gincu, ghost. aku suke tgk citer2 mcm nih sbnrnye cz dier x klise mcm sstgh citer melayu. cket2 nanges, cinta, lawan mak bapak, pastu menyesal. citer2 alternatif mcm nih more open n free in telling us their thought bout certain issues. i lykk it!

tp, y aku xphm, kite da ilank sensitivity ke?..

mcm isu gay kn, gay nih mmg la hak individu. dy nk jd gay ke, nyah ke, bi ke, lesbian ke, itu sume masing2 punye hal la kan?..tp, kite nih negara y majority dy penganut agama islam (even y islam pon x mcm islam!) huhu..sedey2 tgk budak2 skunk..so, kne la pk. islam kn xskog gay nih..tp dlm elly tuh tunjuk yg gay nih psgn indian la.xpe la..dimaafkn la.

mcm citer elly. citer tuh aku xpnah tgk la plak dy punyer 1st season tuh cz waktu tu aku dok kt hostel ku yg tercinta nun di beseri tu. tp, bile aku tgk season yg kali nih, aku pelik, citer nih penah kne sound ke ek? xkesah la dier nk citer ttg dak2 muda nih kapel ke apekebende ke, normal la..tp, dier ade gak citer tntg idop gay, xkesah ttg pekerjaan mak dy yg agk **tett**, free sex..hurm..makes me wonder larh...

aku mmg agak kolot la klu citer tentang benda2 bebas nih, cz aku xkesah org nk bebas, tp biar la berpada. klu kaw nih org islam, buat la cara islam dude. mcm citer ghost tuh, zack imran tuh sah2 la mengamalkan adultery kn?..zina la bhs islamnye. n bende tu mcm bnde kecik buat eza yg dilakonkan oleh cheryl samad. tp bile dy rape, nmpk cm dasat sgt.. baek kne rape dr uat sex luar nikah nih..kne rape, x dosa..org yg rape tu dosa. tp, uat adultery, dua2 dosa. klu kahwin pon dosa x hapus.

bnde2 nih sume org da x titik beratkn lagi la. aku sedey taw bende2 camnih jadik. lg aku sedey bile dak2 melayu yg byk terlibat dgn bnde 18sx nih. sdey giler bapak. kaum laen sebok nk majukan diri sendiri, kerja, belajar rajin2, dpt good job, high status, gaji besar, jd boss, own a bussiness..tp kite?..haiyoo...sebok nk syiok sane, nk syiok cni, cinta sakan smpi lupe dunia lupe akhirat, xmaw belaja, nk glamer jek..ade sore cket da mula xmaw blaja konon nk martbatkan industri seni..aisehh..get a life la!! mmg la kaum lain pon ade gak yg uat 18 stuff nih, tp dorg agama pe ek?..sdrik maw pk la incik!

lg stu, citer ghost nih sewenang2nye tnjuk y c jimmy rozario yg wataknye dibawak oleh reefa yg penuh tatoo d bdn tuh minum arak..ohoi! iklan arak pon sbley disiarkn..x ingat pa jd kt satu stesen tv dlu?..tp, konon2 nk tnjuk, itu la kenyataan idop skunk. hey2~ kite tnjuk, cam kite skong taw x? mmg aku xphm dgn org2 seni tempatan nih.

tp aku mmg x skong klu citer yg tnjuk adultery nih. mcm citer elly, ad satu part nih tnjuk adam (balak elly) dgn sorg pompuan kt satu rumah nih. pompuan tuh konon2 ex gf dier yg da jd best fren dier. pastu pompuan tu bru pas mndi, pki spaghetti dgn jeans n rmbut dy msih digulung dlm towel. pompuan tu tgh high gamaknye, dy ajak adam uat bnde xsnonoh d siang ari (cz mmg siang pon tyme dlm citer tuh!) adam tuh plak menolak la dgn baeknye, cz dy da de awek. n taw pompuan tu kate ape x?.. "dlu2 wktu kapel u xkesah pon?" hurmmm...mknenye adam ni da xteruna lg la kn? n taw pe jd selnjutnye?..pompuan tu letak ubat ape tah kt dlm minuman adam tu, n taw2 jek bile adam bgun, pompuan tu tgh get dress n adam terkapai2 berselimut..dahsat2..nauzubillahiminzalikk..

aku xphm la..aku rase aku mmg sesway dok kt saudi. hahaha..kat sane perempuan protected cket. nk g pasar pon susah. at least aku x terlibat dgn dosa2 zina nih. tp, aku xmaw la kutuk lbey2 kn?..cz ti aku plak y jadi mcm tu.. nauzubillahiminzalikkkk....

tp kn, bile dlm citer mcm nih da tnjuk yg sex bebas nih bnde biase, nape ade certain guys still nk crik perempuan yg masih ade dara utk dibuat bini sedangkn dier x teruna lg pon. n kenapa lelaki2 yg mcm nih bile dpt taw perempuan yg bakal dikahwini ini da xde dara, dorg melenting mcm nk naik giler?..sedangkan dorg pon bukan teruna lagi..

xphm kn?..manusia,mmg susah nk difahami. mntak2 aku, dan sume kawan2, serta family aku, n anda semua dijauhkan dari bnda2 terkutuk lagi hina ini.





xslah nk sexy,tp utk diri sndiri ckup la.
lotsa laff
big hug

No comments: