Sunday, November 16, 2008

telur dan saya

i am hungry. so do my beloved rommate, cik rosma, and my crazyness friend, cik tiqa. we get ready to fill our perut yang buncit ni with the delicous food from usm cafe *yang suka cekik darah!*

even mahal. we have to eat jugak. no other choices. sob!

"makcik, kami nak mee bandung dua," cik rosma help me ordered. cik tiqa ordered kuey tiaw goreng.

"telur habis la dik."
"tak pe lah. layan je lah."

oh. so sad! mee bandung without telur? who eat mee bandung without telur? oh! cacatlah mee bandung kami nanti. saya sangat sedih. saya nak mee bandung dengan telur!

so, with the most disappointed heart *oh, i couldn't tell you how disappointed we were* we went to order our drinks. and then, we saw eggs! many many many eggs!

oh!

cik rosma told me to buy the telur and give it to mak cik kedai sebelah so that dia boleh letak telur tu dalam mee bandung kami.

what a great idea!

me : urm. telur tu telur mentah ke?
roti canai man : (gelak) mesti la telur mentah.

rosma and cik tiqa almost shouted at me because i asked the stupidest question in the world. *overrrr* telur mentah? what the heck? mesti lah orang buat roti canai dengan raw eggs kan? silly me. hee

me : urm. nak beli telur tu sebijik boleh?
roti canai man : (still gelak-gelak) nak offer berapa?
me : urm. tiga puluh sen?

and the conversation continued. but we don't buy the eggs.

and our mee bandung pun siap.

oh! it had eggs in it!
we are so happy, happy, happy.
our mee bandung tak cacat. ada telur.

ps : naseb baek tak beli telur. kalau tak malu je nak bagi kat mak cik tu. hahahaha.


makanan dengan telur,
memang sedap.
kan?

No comments: