Thursday, January 29, 2009

kawan saya, perempuan yang kecil.

hai semua orang,
kali ini saya mahu cerita tentang seorang perempuan yang saya baru temui pada semester pertama saya di asasi.

oh, perempuan ini sungguh kecik. saya lihat beliau ada potensi untuk jadi mangsa buli.

sebab dia kecik.

perempuan ini sangat kecik.

dia juga berkulit putih. eh. maaf, dia cerah. sebab dia ada kacuk dengan cina. sebelah ayah katanya. nanti saya komfemkan balik.

mulut perempuan ini macam bertih jagung. suka bising.

pot pet pot pet pot pet pot pet.

tapi, nanti dia akan diam waktu dia sedang belajar. ouh, dia rajin. serius, dia memang rajen. saya suka lihat dia belajar.

saya rasa sungguh bermotivasi sekali. yeahhh! :p

dia juga akan diam ketika sedang bermain dengan telefon bimbitnya.

perempuan ini kalau bercakap, dia akan tersenyum. comel. macam kanak kanak. dia kan kecik.

perempuan ini juga pernah di salah anggap sebagai siamese sewaktu membayar barangan di kopet. saya tak tahu kenapa. mungkin kerana dia cerah dan kecinaan.

agaknya. assumption.

perempuan ini suka bercerita. dan cerita beliau selalunya pelik pelik belaka. seperti, bagaimana dia membuli kanak kanak kecil sewaktu zaman kecilnya.

sebab, perempuan ini sungguh kecil.

ouh, dia kecil.

hari ini, dua puluh sembilan januari dua ribu sembilan, dia sudah pun menjadi kanak kanak ribena yang berumur sembilan belas tahun.

saya takut dengar umur beliau.

sembilan belas tahun!!

tapi, dia masih lagi kecil.


dia kecil kan?

tapi, saya sayang perempuan ini. sebab dia comel. sebab dia baek. sebab dia tak pernah marah marah.

perempuan ini pelik. dan unik. sebab itu saya suka.

saya ada beritahu kamu yang dia suka bising pot pet pot pet kan? dan diam ketika belajar dan ketika bermain telefon bimbit kan?

saya lupa satu perkara, perempuan ini juga akan diam ketika dia lapar.

comel kan? dah lah kecil.

saya tak pernah lihat dia marah. dan saya tak mahu pon lihat dia marah.

saya sayang lah sama perempuan ini.

eh, saya belum beritahu nama beliau ke kamu lagi ke?

oh, ini bukan kuiz "teka-nama-kawan-saya". tak perlu nak teka teka dia siapa. tengok muka pon kamu tahu kan?

perempuan ini nama dia faizah. kami suka panggil dia jah. kini, dia nak nama raya pula.

tak mengapa, yang penting, dia gembira, dan ceria. :)

cik jah alias puan raya,
saya harap kamu akan terus ceria ceria, gembira gembira, dan ketawa ketawa.
kamu comel bila begitu.
saya doakan kamu akan dapat apa sahaja yang kamu mahu dan hajatkan. apa sahaja.
saya juga doakan supaya kamu akan dijauhkan dari sebarang perkara perkara yang menyakitkan, dari kesedihan, dan juga kemurungan.
semoga kamu akan sentiasa dilindungi Tuhan, dan diberkati-Nya.
semoga kamu panjang umur, dan murah rezeki.

kamu dah sembilan belas tahun tahu!

ouh, takutnya! macam tak percaya pula.


susah nak percaya perempuan ini dah sembilan belas tahun.

saya ada beritahu kamu yang beliau ini kecil kan?

.

12 comments:

FAIZFAIZAH said...

hahahhah..
owwww..
ade ati nk buli ye..
isk2..
piat telinga kang!

sayang.. sayang.. sayang sma kamoo!!!

deena said...

sayang jah.sayang bell.sayang skelly.

sayang semua.

happy birthday jah.

rosma said...

weh faizah,
piat tu apa???
hahahahha..
hepi bday babe!!!!!
smoga makin comel!!

farah said...

jah2 epi buthday..same yg ape yg aku ltak kat blog fue.aku amat berbangge menjadi adik ko yg lahir lagi lmbat dr kau iaitu pd bulan sepoloh akn dtg..weeehooo..jah lg tue dr aku..tp yg xbes nye nape jah nmpk lagi mude dr aku..ok ok ak tw sbb mungkn saiz kau..klu ak brade di saiz kau pn aku akn dianggap adik kepada kau..
ehh..xnk la..sy org msia..haha
hepi burthday babe!!!luv ya!!

p/s:ak syg sume..nk mention satu2 ke??
n don!!
ko xsyg aku ke??aku syg kau!!hahahhahahahaha.. :)

mireya said...

hahaha.

jah da jadi kakngah. epi baday.

deena, faizah, rosma, farah :
sayang semua ketat2, oke.

muacks! ;p

FAIZFAIZAH said...

hahhaha..
datin! ak dh join de club..
y len ble lg??
wohoooooo...

deena said...

sayang semua ketat2, oke.

hahaha.

gelak golek golek guling guling.

farah;
aku syg mu jua.

mireya said...

jah :
kelab ape?
kelab kanak2 19 taon ke?
hahaha.

deena :
ketat itu penting!

:P

mimi said...

ak mmg xkn/impossible/mustahil/never
join d club!!
sory la babe
da ak mde
nk wat cane an
hahahahaha
syg kamoo sume ketat2 jugak

mireya said...

hahaha.
mimi mmg overrrr.
taw la budakk mudaaa.

:P

eMeLLiA said...

iyalah.
perempuan itu sungguh kecik dan comel.
tiba tiba saya mahu menjadi lesbian.
eh eh,apa ni.
tak lah,saya mahu jadi...
erm erm erm..sebastian.haha

mira,maafkan saya merapu begini di blog anda.
c:

mireya said...

haha.

tak mengapa. beta ampunkan.

:P

tak tahu pula kamu suka perempuan kecil. hee.