Friday, December 30, 2011

Ombak Rindu

1. Ibu dengan aku gigih langgan Astro First lepas dapat ayah's permission semata-mata nak tengok movie ni.

2. Aku nak rumah macam rumah Hariz tu boleh tak? Cantik yang amat tak keluar rumah forever pun tak apa aku boleh hidup dengan rumah cantik macam tu.

3. Izzah alim, tapi sidai baju kat luar rumah berkemban, tak takut jiran atau orang lalu lalang nampak ke? So eksploitasi wanita hokeh.

4. I can stand suami macam Hariz. Tengking tengking garang garang macam tu is so SEXY.

5. Siapa yang pakaikan tudung Maya Karin dalam tu? Pakai tudung elok elok macam Tiz Zaqyah dalam cerita Nur Kasih tu boleh tak? Rimas tengok pakai tudung bawal tapi serkup terkeluar sampai dahi. Mak cik jual karipap pun tak pakai macam tu.

6. Aku tak suka make up Lisa Surihani dalam cerita ni. Over the top sangat, perlu ke nak tunjuk perempuan jahat je mesti pakai make up over? TERASA OKE *flips lebihan selendang*.

7. Tapi aku rasa diorang terpaksa make up Lisa macam tu sebab muka dia muka baik, takut tak berkesan pulak watak jahat tu kan, but still durh.

8. Lisa banyak sangat jerit dalam cerita ni sampai ada sesetengah part aku tak faham sepatah haram pun yang dia cakap.

9. Orang jahat or yang pernah jadi jahat (Macam Hariz and Mila dalam cerita ni) is a better lover from orang baik. Orang jahat, bila dia sayang, dia sayang sepenuh hati. Cuma, dia nak orang yang dia sayang tu jadi hak milik dia sorang je la. Oke terasa lagi.

10. Ada satu scene cantik dalam cerita ni tapi aku tergelak sebab ada sorang mamat pakai baju merah jalan sorang-sorang kat belakang like a boss. Brader, spoil background sangat! (Scene Hariz nak bagitau Izzah yang dia kena kahwin dengan Mila)

11. Azizah Mahzan kenapa cakap macam orang zaman dulu? Macam scene Ibu Mertuaku pulak dah aku tengok. And acting dia tak nampak berkesan macam selalu, disappointed sikit.

12. Tak boleh nangis tengok cerita ni sebab ada ibu dengan ayah tengok sekali. Ganggu feel.

13. Okay sorry you alls banyak spoiler pulak. Teehee.


No comments: