Friday, May 9, 2008

keliru tapi bahagia

hari nih pegi soppink dengan ibu and ayah. sepatutnya ari nie ibu ade TCA dengan doktor kat HTAR, tp kene kensel coz nurse tu tipon pastu kate TCA kene tunde g zaman laen coz camera tahapebende rosak. aiseh~

actually, x la soppink sgt pon. tp, bersempena bulan mei (yaitu bulan untuk ibu **bday, hari ibu, n nurses day all fall on tis special may**) so, kitorg pon berbelanja la utk beliau. ibu soppink sonok2 sungguh ari neh. aku pon tumpag sonok gak..ahahs!

ibu dpt jam baru, adiah dari kekasih hati
**tp, aku xley pki jam tuh coz kompem aku kasik ilank ti**

ibu borong kat audrey
**gue pon samer, bantai satu set hrga same cm dua set y ibu beli..wakakaka**

n mcm2 lagi
**dan aku sgt gumbira**

tp, bile tyme balik rumah, aku jadik anak durhaka! adesssss...ampunkn aku!! nih sume kes sal biasiswa JPA n MARA.

sume start waktu aku nga masyukk soppink tadi. tetibe sore shizuka nyanyi lagu redline berkumandang kat poket suar aku. rupe2 nya dari syuhada. x sempat bace pon meseh dier, dengar cackle lak dlm handbag..adessss..dari klasmet aku dolu, hanahalim. pastu sore shizuka nyanyi lagi. rupenye rakan sebelah daerah, fadhe.

pertanyaan mereka :
"da cek JPA-MARA??"
**adesss...i shud've known dat!!!**

aku pon gitaw la incik ibu yg senarai sume da kuar. ibu soo excited smpi trus nk berhenti soppink n balik uma nk bukak PC n cek samada aku dpt ke x... aku plak mengong. i shud noe yg itu MARA punye tawaran..bukan JPA.

tp, kitorg xbalik dan2..puseng jusco lagi stu round, pastu baru berlepas terbang ke rumah. sampai kt rumah, aku masuk bilik n berchenta dengan kucenk kesayangan aku. miss neemss ekz **nemo**

tetibe

"kakak, cek la JPA tuh nengok. dpt ke x??" sore ibu lembut jek masuk dalam tinge.

adesssssss...kan aku citer tadi yang aku jadik anak durhaka. aku x melakukannya. ehek. ibu kicik hati. aku malas nk cek sebenarnye coz malas nak melayan sms2 yang masok n tanye smada aku dapat ke x. tp, aku insaf cepat. aku cek la jugak. JPA pon lmbt taw. result tunda kuar minggu depan. **sah2 orang yang uat web tuh kompius. dier engat mggu nih mggu pertama kowt. hahaha**

ibu uat muka. majuk la tuh. taw dah.

tetibe hati aku tergedik2. lebey gedik dari kebiasaan. musti ade sumtink neh. aku pon bukak la petronas punye biasiswa.
**actually, hati aku jadi gedik lepas rosma meseh kate result petronas neh da kuar..hee~**

ALHAMDULILLAH.. terima kaseh Allah. aku dapat biasiswa petronas!! aku mcm x caye jek. kalau kamu sume ade bace post aku tentang petronas punye interview, korang taw la betapa x konfidennye aku tentang bende nih.

IBU!!! AKAK DAPAT BIASISWA PETRONAS!!!! DAPAT MASUK UTP!!!

ibu uat muka bese jek. bangga x, ceria pon x.

"tunggu la JPA kuar dolu. xnak g oversea ke?"

zassssss!!!

impian : melanjutkan pelajaran dalam bidang kejuruteraan n menjadi enjinnyiur yang sukses.

harapan : bergelar title "dr." dan melanjutkan pelajaran ke four season country.

impian tuh aku punye. harapan tuh ibu punye. aku keliru. mane satu patut aku pilih?? dilema seorang anak. x sangka aku berdepan dengan dilema nih jugak akhernye.

papepon, bersama nantikan result JPA yang bakal menjelma mggu depan.


congratulation tuh ma brilliant fghennsss :

hanahalim : a-level perubatan under MARA
syuhada : medic middle east under MARA
fadhe : medic middle east under MARA
rosma : electric eng kat UTP under PETRONAS
kay : medic ireland under MARA **dpt taw dari rosma**
atikah : mech eng kat UTP under PETRONAS **sme mcm guer**
alhamdulillah..
maseh ade peluang untuk diri ini.

No comments: