Friday, January 2, 2009

jahar yang jahat

tak pernah saya tahu ada manusia sejahat kau wujud dalam dunia ni.

perempuan kau buat macam teddy bear. boleh kau henyak henyak, tenyeh tenyeh, buat sesuka hati kau.

perempuan tu manusia la jahar.

kenapa kau jual perempuan macam perempuan tu apam balik?

aku tak pernah merasa cinta.
tapi, kali ini aku mahu rasa.
aku cuma mahu rasa
.

jahar, kau buat saya jatuh cinta. tak mahu berpaling dah. ohhh! sudah berapa kali saya jatuh hati dengan manusia manusia seperti kau, jahar.

tapi, lepas tengok kau, sumpah saya rasa nak berubah.

takut tengok kau buru mangsa macam singa lapar. pantang nampak perempuan, terus kau sergah.

sumpah aku nak jadi perempuan sopan lepas tengok kau.

adek saya pesan

kakak, kau pergi mana mana, jangan suka suka tengok orang.

saya tak pernah fikir rasional bila adekk saya cakap macam tu. sebab saya fikir, mana ada masalah kalau setakat tenung dan tengok.

benda dah indah tercongok depan mata, tengok aje lah kan?

sampai lah saya tengok kau tikam lelaki yang cuma tengok kau yang tengah sedih waktu kat warung makan.

sumpah saya tak mahu suka suka hatii tengok orang.

adekk, akak dengar cakap kau.

orang kata bersenam tu senaman yang sehat. pergilah jogging untuk bagi badan berstamina. pagi pagi lah waktu best untuk bersenam. udara segar. orang pun tak ramai.

lepas saya tengok kau culik waktu perempuan tu tengah jogging pagi pagi.

sumpah, tak mahu jogging. tak mahu senam atau naik basikal pagi pagi.

nanti kena culekk dengan orang macam kau, jahar.

tapi, bak kata kau lah

dimana harga seorang perempuan?
siapa yang meletakkan harga tu?
mereka yang meletakkan harga mereka sendiri.


betul tu jahar. sungguh, betul.

macam kau cakap pada Ana, budak perempuan yang konon konon kau selamatkan tu.

awak dah buat dengan dia kan?
kalau awak boleh buat dengan dia, kenapa awak tak boleh buat dengan saya?
cinta?
awak tahu ape tu cinta?
meh saya ajar awak apa itu cinta!

salah Ana juga, kenapa lari dari rumah.
kenapa suka suka ikut lelaki yang dia tak kenal balik rumah.

sungguh jahar, saya takut tengok kau jahar.

tapi adakalanya apa yang kau cakap tu ada betulnya jahar.

jahar,
kau macho sungguh.
kacak juga.

cuma kau jahat.

saya takut bila ingat, ada ke manusia sejahat kau jahar.

kau buat saya tambah takut, bila fikir. lelaki baek, kebanyakannya dah pupus.
dan mungkin yang tinggal, orang jahat yang menawan kalbu.

macam kau, jahar.





wan azli wan jusoh, BUDAK KELANTAN memang best! tahniah!

penat tunggu. akhernya dapat tengok juga.


anda orang kelantan? *senyum nakal* ;)


.

5 comments:

deena said...

hoi bell.
aku da gelabah da.
ingatkan jahar mana.
aduiii.
hahhahaha.
interesting*clap*clap*

mireya said...

seriously,
aku sangat in love dengan jahar sampai rasa nak kahwen!

:P

deena said...

kita masih terikat dgn perjanjian petronas.

harap bersabar yea
:)
haha.

word verification:garap???

rosma said...

belle,
tamaw berjogging dah pasni??
seblum ni penah ek??
npa x ajak i????
:)

mireya said...

deena :
oh, sungguh. sedang bersabar.

garap? erkk.


rosma :
kat uma ni.
nek basikal.
joging wktu kicik2 dlu.
haha
:P