Thursday, January 8, 2009

tahniah, kamu menang. :)

terima kaseh. :) saya suke tag. :)

1.Copy badge '2008 Cute's Blogger Award' untuk diltetakkan di blog anda.




2.Link atau ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

my childhood friend. bakal pengamal perubatan @ tuan doktor nor syuhada. terima kasih. saya suka dipanggil cute. kebenaran perlu disebarkan, bukan? :P
i misssss you lots la dear. kalau balik malaysia jangan lupa inform. nanti kita pergi ronggeng sama sama oke?

take care in mesir, girlfriend!

3.Setiap blogger hendaklah menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih pemenang seterusnya.

i- saya penghidap sakit perut dan muntah muntah yang kronik. puncanya masih misteri dan tidak dapat dikenal pasti. tidak, saya bukan bulimic atau madammoiselle kuat stress. :)

ii- saya sebenarnya sangat kuat mencarut lah jugak. tapi sebab kawan kawan saya adalah budak budak baekk yang berbahasa lembut, maka saya hanya mencarut carut dalam hati. dalam blog hanya kadang kadang. mencarut itu kan tidak sopan. :)

iii- sehingga sekarang saya masih tidak tahu perbezaan antara star trek dan star wars. yang saya tahu mereka adalah watak watak aneh yang konon kononnya wujud di angkasa raya. saya suka dengan nama queen amidala dan darth vader. tapi saya tak tahu mereka berasal dari star yang mana satukah.

iv- saya mudah mengenal pasti sebarang flaws atau imperfections pada manusia manusia di sekeliling kerana saya seorang yang detail. dan selalunya saya akan berkongsi dengan cik rosma atau cik tiqa atau kedua duanya atau kawan kawan rapat saya yang laenn tentang penemuan tersebut. ohhh, jangan pandang saya macam tu, saya bukan judgemental. tak, saya tak kutuk kamu. :)

v- saya seorang yang bold dan loud. saya cakap apa apa yang saya rasa saya patut cakap. naseb baekk kawan kawan saya dapat menerimanya. oohh, saya tidak lah kejam sangat. saya susun ayat terlebih dahulu sebelum mengeluarkan perkataan perkataan itu. saya tak mahu ada hati yang terguris. :)

vi- saya sangat sangat cerewet ketika membeli belah. saya hanya beli barang barang yang berjaya menggoda saya pada pandangan pertama. sebab itu kalau pusing mall sampai lapan jam pun, saya hanya beli sepasang kasut atau sehelai baby tee untuk dipakai ketika di rumah. XD

vii- saya senang mengingati orang. sama ada nama ataupun rupa paras seseorang itu. jadi, jangan salah sangka kepada saya sekiranya saya lihat kamu lama lama kerana mungkin saya pernah melihat kamu di mana mana atau saya cuma suka tengok kamu kerana saya rasa kamu menarekk. :)

viii- saya tidak suka kelihatan baekk pada orang orang tertentu. sebab saya suka kalau kamu judge saya selepas kamu kenal saya macam mana. sebab saya bukan lah baekk sangat. tapi, saya tak lah sejahat mana pun.

ix- saya peminat kaffein. tapi, tak tahu banyak sangat tentang beliau. yang saya tahu, mereka sedap dan minum mereka buat saya khayal sehingga saya lalokk awal sebelum waktunya.

x- ada tiga lelaki di dunia ini yang saya minat sehingga terasa seperti mahu kahwin dengan mereka. iaitu ; yang pertama, jejaka idaman malayalam incik nohh hujann! tepokk tepokk. yang kedua, incik jahar budak kelantan. oh, dia hanyalah watak. bukan pelakon itu yang saya minati. dan yang ketiga, incik willy wonka yang dilakonkan johnny depp. mereka hebat dan buat saya tergoda. :) opps!

4.Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyertakan nama mereka di blog anda.

sepuluh je? tak boleh. nanti dituduh kronisme dan pilih kasih. saya tidak bias oke. saya beri kepada semua yang ada dalam list list blog di papan sebelah.

jangan malu malu untuk rasa kamu comel. :)

5.Jangan lupa untuk meninggalkan pesanan di blog pemenang award ini. [ eh,anda kne tag ;P ]

eh, tag sudah habes? [sepertinya saya tidak tahu ada perkara nombor lima]


lalala~

.

4 comments:

Ko_Kenal said...

Betul lar aku dah katakan dulu. Kau ni memang, memang, memang macam kilang.

Aku belum kesempatan membaca entry baru & beri komen, tup, tup, tup dah keluar lagi yang baru. Kau tidor atas lap top ker.

Anyway, kau memang, memang, memang pandai sangat menulis. Aku suka baca tapi sukar menghayati apa yang kau tulis. Tapi aku tau kau peduli apa kalau aku tak suka.

Memang sepatutnya aku belasah kau sebab kau yang galakkan " Mari tunjukkan geram kat sini" betul ker translation aku?

Mireya said...

hahaha.
dah ada billet-doux kat papan sebelah. aku dah bagi peringatan yang aku memang suka post banyak banyak entry.

anda aku penah cakap jugak, kalau dah ada post baru, tak semestinya tak boleh komen post lama. feel free to do so. :)

aku galakkan untuk rasa jengkel di sani. "mari rasa jengkel @ menyampah di sini"

and, oh i'm not sleeping on my lappy. :)

:P

emellia shariff said...

mama miera!!!!
hahaha
rindu ang weyh.
neway,star trek dan star wars dua2 pun cerita yg best.
pergi gk sniri.
kau boleh mulakan dgn star wars,ada bnyk siri.

pelik dan menarik hobi anda yabaguslah dh kurangkan mencarut tu
baru boleh mai raya umah aku.
hahahahahah
rndu
rdu
rndu

Mireya said...

milliiaaa!!~
good to hear from you!

hehehe.

ya, saya mahu jadi baek lah.
saya perempuan tak boleh curse banyak banyak.

haha.

renduuu ang jugak!
nak dgr sore serak serak tuuu!
mishu lots la babess!