Wednesday, May 27, 2009

tahap kegatalan saya apabila bercerita tentang kahwin. MEE-AUW!

tak ada idea nak tulis apa. so, saya buat tag cik Jah. ngee~ :D

1, 2, 3, GO!


1. How old are you?
lagi dua tahun, saya dah boleh daftar jadi pengundi untuk mengundi dalam pilihanraya. hoho dah tua dah anak dara ni rupanya.

2. Are you single?
currently, yes. auw! siapa-siapa? :P LOL.

3. At what age do you think you’ll get married?
tunggu lah dah settle semua saya kahwin lah. tapi tak tahu lah pulak kan orang muka garang yang super baik hati dan penyayang macam saya ni akan ada calon. susah nak jumpa orang yang berani zaman sekarang ni [yelah kan, bak kata incek penyangak, manusia akan takut dengan benda yang dia tak tahu]

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
i've been married to myself since forever.

5. If not, who do you want to marry?
zaman muda-muda dulu, saya rasa macam nak kahwin dengan orang handsome. lepas tu, bila dah besar tengok orang handsome semua tu perangai macam tak guna je. dah lah tak ada duit. so, saya decide nak kahwin dengan orang kaya. tapi banyak yang tua kerepot dan risau pulak dapat anak tak comel handsome cantik sebab gene saya seorang fo sho' tak cukup kan so sekarang saya berserah pada takdir dan harap semoga dapat lelaki yang pandai [tak bermakna pandai atas kertas] dan boleh tanggung saya, muka sedap dipandang dan semestinya sayang saya! HAH HAMEK KAU DESCRIPTION PANJANG GILA.

6. Who will be your bridesmaid or your bestman?
manusia-manusia tu kena cabut undi sebab ramai sangat calon bridesmaid.

7. Do you want a garden/ beach or traditional wedding?
saya ikut cakap ibu dan ayah saya. tapi, ibu saya mesti nak buat tradisional punya. kalau saya, garden wedding fo sho'!

8. Where do you plan to go for honeymoon?
durh, tak pernah fikir pun nak honeymoon dekat mana. maybe pergi tempat yang adventurous kut. maybe buat backpacking pergi negara-negara miskin or negara dunia ketiga so boleh motivasi diri sendiri supaya bersyukur dengan apa yang ada [mampus lah suami saya kena dengar saya mengomel panas kotor busuk banyak lalat geli HAHA tak apa time honeymoon perasaan masih tebal jadi dia mesti ingat saya ni adorable. NGAHAHA] and plus, murah sikit kalau pergi negara-negara macam tu ye lah kan baru kahwin mestilah tengah sengkek duit tak ada boleh jimat sikit kalau nak pergi melancong tempat mahal-mahal nanti balik honeymoon semua cengkung sebab tak cukup duit nak makan kena puasa hari-hari. kalau ada orang sponsor, itu lain cerita lah kan. :P

9. How many guest do you think you’ll invite?
campur kawan-kawan ibu, kawan-kawan ayah, kawan-kawan saya, kawan-kawan adik, sedara mara. pergh ramai gila! tak cukup jari nak kira. neways, apa-apa hal refer bajet dulu. kalau ada orang nak sponsor tak apa lah jugak kan.

10. Will that include your exes?
OF COURSE!! si kurus tu kena pasang khemah kenduri saya. HAHAHA.

11. How many layers of cake do you want?
nak cokelat moist bodoh-bodoh yang gila moist and cokelat dia ala-ala melimpah ruah sampai kalau makan pun melekat dekat gigi tu tiga tingkat!

12. When do you want to get married? Morning or evening?
akad nikah, sila lah buat pagi. sanding? pagi petang siang malam. HAHAHA.

13. Name the song/tune you would like to play at your wedding?
selamat pengantin baru - saloma.
eh, tapi macam bosan je. oke, saya nak lagu yang dinyanyikan oleh encik suami tak kira suara dia bunyi hodoh macam mana pun sebab mesti sangat romantik dan orang mesti akan cakap "woah! suwitnye buat lagu untuk bini!" HAHAHAHAHAHA. tak pun, lagu sizuka-this song is for mira [suka hatilah lame ke tak], lepas tu lagu adam sandler-i want to grow old with you [encik suami kena nyanyi], lagu the way i am-ingrid michaelson, sweet! sweet! lagu lain, ikut lah apa yang 'in' zaman tu nanti, ceh, poser gila.

14. Do you prefer fine dining or just normal spoon/fork/ knife?
tangan lah. saya tak reti makan guna sudu garfu. bunyi kelentung kelentang. malu oke pengantin makan tak senon!

15. Champagne of red wine?
neslo ais, preferably. tak pun, apple juice. auw! mengancam!

16. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
days or months or years after the wedding. hey, everyday is honeymoon. HAHA I KNOW I'M LAME. shaddap~

17. Money or household items?
ibu ayah dan saudara mara kena bagi household items. orang lain sila bagi duit ratus-ratus dalam sampul duit tu. dan, ibu dan bapa mertuaku, bagilah hadiah rumah kondo barang sebijik. tak pun, tanah sawah ke tanah kebun ke ladang ke tapi yang penting hadiah tu dalam bentuk asset oke. HAHAHA. mati lah dapat menantu demanding.

18. How many kids would you like to have?
saya nak anak instant! MOMMY! [baca : mo-mee!]

19. Will your record your honeymoon in DVD and CD?
risaunye nak rakam kut nanti orang lain tengok manalah tahu ada benda tak sepatutnya kan,LOL! rakam lah kut, mesti. kalau bergaduh ala-ala nak cerai tu tengok lah balik kan, mesti tak jadi cerai. dol, cakap macam tahu je!

20. I want to know their wedding plan:
budak-budak bimbo cerdas sila buat dan pos ke blog masing-masing. mimi yana dan farah dee sila pos kat blog bimbo cerdas.

lagi satu,

saya nak tag : KAK CHAQ! @ kakak rosma @ Cik Azida. ada bran? :P
[ngeheee ;p]

dan,

kak farah kucing belemoih!


.

3 comments:

Mireya said...

aku baru plan nak ngorat kau! :P

Syida Shu said...

haha . u memang funny la girl :P

Mireya said...

hee. tengs!
[konon2 saya blush]

:P