Wednesday, August 12, 2009

ibarat pekebun yang tak ada kebun tapi bagi nasihat macam mana nak hasilkan tanaman yang berkualiti.


"Jangan letak harapan tinggi sangat, nanti gayat. Bila jatuh, akan jadi sangat sakit,"

i'm not a big fan of love. saya percaya LOVE, tapi saya tak rasa love would occurs on me. tapi hidup mesti diteruskan, dan saya tetap ada crush dekat orang.

tapi kawan-kawan sekeliling saya ada penuh dengan masalah cinta [oke geli tapi tulis je la kan] dan selalunya saya orang yang mereka cari untuk minta pendapat dan cadangan tentang apa yang patut mereka buat.

boleh faham tak, SAYA TAK ADA BOYFRIEND, TAPI JADI DR LOVE UNTUK ORANG LAIN?

saya memang terharu sebab kawan-kawan masih tanya pendapat saya kan, tapi selalunya apa yang mereka dapat, adalah jawapan yang super pedas dari saya, contohnya macam ayat dekat atas tu bila kawan saya cerita,

"si X tu, aku tak tahu lah apa yang dia fikir, kadang-kadang layan aku macam puteri, tapi tak macam hint untuk move to other stage je,"

saya memang tak reti nak layan LOVE ni sebenarnya.

dan, saya selalu rasa sesiapa yang depressed melampau tentang hal cintan cintun ni, IT'S NONSENSE! go get a life lepas tu baru whine tentang masalah cinta korang ni.

saya pun ada masalah love life jugak even tak de boyfriend kan, masalah tentang budak yang kita minat la, apa la, kan.

ayat kat atas tu, memang menjadi pegangan so that tak akan letak harapan tinggi pada sesiapa pun. sebab kita yang akan terima consequences dia nanti, bukan orang lain. yang sakit pun, kita jugak.

kalau sedih ke, apa ke, pujuk la diri sendiri, cakap lah apa-apa untuk sedapkan hati sendiri kan.
tapi kadang-kadang jangan optimis or positif sangat pasal orang kita minat tu, nanti nampak macam hidup in denial pulak. pandai-pandai la adapt kan, pesimit sikit, optimis sikit.

jangan over.

untuk lelaki ;

kalau korang tak sure tentang perasaan perempuan tu, sila jangan pandai-pandai nak buat assumption sendiri, tanya terus. jangan takut, perempuan tu pun manusia, mana tahu kalau perempuan tu pun suka dengan korang, korang gak yang untung.

jangan pernah takut untuk tanya or luah, sebab perempuan tu manusia gak. paling habis pun, perempuan tu akan tolak korang and bagitau kawan dia. kalau dia jenis tak kepochi, dia diam je. see, no harm trying kan?

and take things slowly, jangan rush, tapi jangan lambat sangat, tak ada progress la macam tu kan. nanti perempuan tu fed up or confuse, dia pun lari.

untuk perempuan ;

bagi hint secara betul.

see, saya ni pandai bagi nasihat je, tapi saya sendiri hancuss. tak reti nak bagi hint, tak reti nak move ke, flirt ke, apa ke, memang tak reti apa-apa lah.

saya reti cakap je.

haish.

2 comments:

Mohamad Nazmi Zaidi said...

=3

Mireya said...

jack ; eyy lama x dgr citer. ;))

wawa ; aku pon sebenarnye lebih kurg je wawa.